fredag, juli 18, 2008

Inte så kaxig längre

Jag slutade ju röka för några månader sen. Och det gick ju så bra och så lätt tyckte jag, så jag har ju vart rättså kaxig över det. Men nu känner jag mig inte så kaxig längre, för dom senaste dagarna har begäret blossat (haha!) upp igen. Så fort jag ser en person som röker så kan jag inte låta bli att fixera blicken på den där ciggen. Jag vill bara ha den! Fast så fort jag känner lukten av tobaksrök så tycker jag att det luktar så himla illa, och då tappar jag suget igen. Men jag tror att det är för att dom inte röker menthol-cigg. Hade jag fått känna lukten av en sån hade jag kanske inte kunnat stå emot, utan bara rusat iväg för att få tag på cigg..? Jag som hade börjat se mig själv som en för alltid ickerökare börjar plötsligt vackla. Men jag får ju bara inte misslyckas nu, inte efter nästan 3 månaders rökfrihet! Jag ska klara mig igenom det här nu, det bara måste jag. Om inte annat så för min självkänslas skull. Det är nog bäst att jag plockar fram och läser lite i boken igen.

Inga kommentarer: