fredag, juli 25, 2008

I natt drömmer jag om en ny kamera

Jag har inte ägt en systemkamera sedan den analoga tiden, vilket ju faktiskt är rätt länge sen. Har funderat ett bra tag på att köpa en ny, men det kostar ju en del och det tycks dessutom alltid finnas andra saker som ska prioriteras före en ny kamera.
Och så kommer det ju nya, snäppet bättre kameror i snabb takt.
Och vem ska man lyssna på? Användarna, recensionerna i tidningarna eller säljarna? Eller en blandning av allihop kanske? Och vilket märke är bäst egentligen? Alla har ju sina för- och nackdelar så egentligen går det väl kanske på ett ut i slutänden ändå?

Jag har ändå så gott som bestämt mig för märke nu och det lutar mest åt Canon. Min analoga Pentax är sedan länge såld, så att kunna använda gamla objektiv till den nya är alltså inte aktuellt. Fast Pentax och Samsung känns rätt intressanta också, men det blir nog ändå Canon. Frågan är bara vilken modell. Först kändes 450D självklar men nu har jag börjat snegla åt 1000D också. Den sistnämda är ca. 1200:- billigare, men frågan är ju om man verkligen ska snåla på 1200:- när man ändå ska slå till? Samtidigt är frågan ifall dom där extra funktionerna verkligen är värda 1200:-....? Hmm... det här kan bli svårt, mycket svårt...
Men en sak vet jag i alla fall, och det är att det är läggdags nu. Natti-natt!

Inga kommentarer: