lördag, juli 12, 2008

Full koll med blogkoll

Tjohalia skrev på sin blogg häromdan att hon har typ 165 bloggar som hon håller koll på. Varje dag! Jag skrev till henne och undrade hur tusan hon fixar det. Och det var du hon introducerade Bloggkoll för mig. Jag har ju sett den där länken på en del bloggar, men aldrig brytt mig om att ta reda på vad det är och än mindre hur det fungerar. Jag kan vara lite utav en bakåtsträvare ibland, skulle man kanske kunna säga.
Hur som helst så har jag ju skaffat bloggkoll nu, och jag har lagt in alla bloggarna som jag brukar kolla varje dag. Det vill säga en sisådär 25 stycken. Och helt plötsligt har jag inget att göra framför datorn längre. Jag har just insett att den mesta "datatiden" har jag ägnat åt att gå in och kolla om det skrivits nåt nytt på dom där bloggarna.
Tänk vad mycket tid jag har över till att göra annat nu! Men vad fasen ska jag då hitta på...?

Idag har vi bara varit inne hela dagen och inte gjort något vettigt alls faktiskt. Det regnade mycket i förmiddags och då tappade vi nog sugen lite tror jag. Fast det känns rätt skönt ändå att inte ha nåt särskilt att göra. Det är inte ofta det händer att vi bara är hemma när Sammi är ledig på helgen, känns det som.
Men snart får vi nog börja engagera oss i lite matlagning tror jag för nu börjar det allt kurra i magen litegrann. Kycklinggryta med balsamvinäger, bacon och persilja blir det idag. Gott-gott! :-)


(Bilden har jag lånat härifrån.)

2 kommentarer:

myrkyr sa...

Själv använder jag Feedreader som jag antar är typ samma. För min del var det samma känsla i början men sen börjar man som sagt lägga in bevakning på betydligt fler bloggar än man tidigare hade och vips så tar det massor av tid igen - för att inte tala om översvämmningen av inlägg om man tex har varit bortrest en vecka...

Cel'Dara sa...

Jo jag ju bara tänka mig hur det ser tu om man inte kollat på en vecka. Tycker redan att det kan bli lite mycket bara på nån dag. Och så funkar det ju inte helt felfritt heller. Ibland står vissa inlägg som olästa fast att dom inte är det. Hehe.. vaddå i-landsproblem?! *skäms lite*