måndag, juli 14, 2008

Fototriss: Byggnader

Jag har hittat en ny rolig blogg som heter Fototriss. Varje söndag kommer där upp ett nytt tema, och sen har man en vecka på sig att ta bilder på detta temat. Bilderna måste vara tagna av en själv, men det spelar ingen roll ifall dom är nytagna eller ifall det är gamla bilder. Huvudsaken är alltså att man inte snott bilderna av nån annan! Och precis som namnet skvallrar om så är det alltså 3 st bilder på temat som gäller. Den här veckan är temat byggnader.
Jag har alltid vart intresserad av byggnader och arkitektur, och tar ofta bilder på sånt som faller mig i smaken, så jag tycker detta temat var jättekul att börja med.
Haka på du också! (Klicka här för att komma till veckans tema.)

(Klickbart collage!)

  • Första bilden uppe till vänster föreställer en del av kyrkan här i stan. Jag tycker guldknoppen är en liten rolig detalj för jag tycker den liknar en julgransspira. :-)
  • Bilden uppe till höger är också tagen här i stan, närmare bestämt på Regeringsgatan.
  • Och på nedersta bilden har vi Ebbas Fik i Helsingborg. Visst ser det mysigt ut? Har ni vägarna förbi Helsingborg nån gång så missa inte detta stället, det är det bästa fiket jag vart på någonsin. Helt inrett i 50-talsstil, in i minsta lilla detalj. Verkligen jättehäftigt! :-)

(Foto:Cel'Dara)

8 kommentarer:

myrkyr sa...

Åh elskylten har du nog tagit tillsammans med mig. =) Kom ihåg att vi var där och snurrade iaf och jag har typ samma i nästan samma vinkel. =) Hoppas vi får tid till någon fototur snart (inom de närmsta åren). Min kamera får mest fota pyssel nu för tiden...

Cel'Dara sa...

Jepp, det stämmer bra det. Likaså kyrkbilden. :-)
Hoppas också på en ny tur snart för det var himla trevligt tycker jag. :-)
Kram

aksonfoto sa...

Synd att bilderna är så små, det går nästan inte att se vad det är på dem.
Går det inte att göra dem klickbara eller på något sätt göra dem större. Lite synd på så fina bilder.

Cel'Dara sa...

Det ligger en länk till en förstoring under collaget.
("Om du vill se en förstoring av collaget, klicka här." står det.)

aksonfoto sa...

Den länken var det lätt att missa!

Cel'Dara sa...

Akson: Det gäller att ha ögonen med sig vettu! Förvånad att du inte verkar ha det, du som ändå sysslar med foto. :-P

Mia sa...

Charmiga bilder! Min favorit är bild nummer 2, skylten. Men vacker himmel i bakgrunden.

Hoppas du får en fin vecka!

Cel'Dara sa...

Mia: Åh, tack så mycket! :-)) Den är min favorit oxå.