torsdag, juli 17, 2008

En stiligare kvinna får man leta efter

Östersjöfestivalen drog igång här i stan igår kväll. Och då var jag, Sammi och kusin B och kollade på Jill Johnson. Jag lyckades inte få några bra bilder på henne, men jag får i och för sig skylla mig själv när jag inte orkade gå längre fram. Dessutom hade hon en jätteglittrig paljettväst på sig och det gjorde ju inte saken lättare precis. Men herre jisses vad snygg denna kvinna är! Och en sån röst! Hon var ännu bättre live än vad jag hade vågat hoppas på. Det är så kul när man blir glatt överraskad när man får höra nån live! Ibland har man ju blivit besviken för att det har låtit lite lamt i jämförelse med hur det låter på skivan. Men så var alltså inte fallet med Jill.
Det var så kul också för det stod en kille jämte oss som såg ut att vara nåstans mellan 12-14 år gammal, och han var så käääär! Han klappade så entusiastiskt hela tiden och så vinkade han till Jill en gång när hon vinkade till nån i publiken. Han verkade på fullaste allvar tro att det var till just honom hon vinkade. Haha! Så himla sött! :-D
Vi stannade kvar och kollade på Magnus Uggla en liten stund också. Men nej, jag står verkligen inte ut med hans musik. Fast mellansnacket var rätt kul faktiskt. Den där mannen är verkligen inte riktigt klok! :-)
Idag har det inhandlats marknadspolkagris och en ful liten häst(?) i glas som ska få ingå i min lilla glasdjurssamling. Jag ska lägga upp bild på samlingen här så snart jag orkar engagera mig i att ta en bild på den.
(Foto: Cel'Dara)

2 kommentarer:

Linda sa...

jag är lite kär i jill hon är såå bra, även fast jag inte alltid gillar sångerna så diggar jag hennes karisma och röst. go Jill!

Cel'Dara sa...

Åh jooo! senaste skivan är helt underbar, fantastiska låtar! Vi har spelat den massa här hemma. Sen körde hon några nya låtar nu i onsdags oxå och dom var jättebra, så jag ser fram emot nästa skiva. :-)