måndag, juli 28, 2008

Bäst man passar sig...!

När jag kom in i tvättstugan för en stund sen möttes jag av ett stort plakat på väggen (klicka på bilden för förstoring)
Jag gillar särskilt plakatskrivarens citattecken runt ordet "SNÄLLA". Vad menar han med det? Kan detta vara ironi månne?

Med höjd puls tar jag några försiktiga steg framåt, och ser då ett brev som han fäst nertill på plakatet. (klicka på bilden för förstoring) Precis som sig bör så har han daterat sitt brev. Till skillnad från många andra arga brev-/lappskrivare så har han varit modig och skrivit sitt fullständiga namn i brevet, och lämnat sitt telefonnummer. Han ber även om "klara besked" angående vad som gäller om städningen av rören i taket och elementen. Vem vill han ha klara besked ifrån? Oss andra hyresgäster eller hyresvärden? Hade det inte vart klokare att ringa hyresvärden och fråga då, istället för att skriva en lapp som hyresvärden ändå aldrig kommer se eftersom denne sällan eller aldrig besöker vår tvättstuga? Han undertecknar sitt brev med "Polarn Jean" och bjuder på en smula konstnärlig talang då han har tecknat något som jag tror ska föreställa ett självporträtt. Eller är det kanske en lortgris?

Fortsättning följer...?

6 kommentarer:

Raur sa...

Har ni ingen lapp i tvättstugan som berättar vad som ska göras och så? Eller folk bara skiter i det? Värden borde ju kunna sätta upp sådan lapp annars :)

☆Cel'Dara☆ sa...

Jo vi har en lapp där det står var och hur man ska städa (och där står inget om nåra rör i taket eller element). Nästan alla följer detta, men det finns en eller två som brukar skita i det. Som det brukar vara i tvättstugor.
Det finns betydligt smutsigare och mer misskötta tvättstugor än våran så jag fattar inte vad han gnäller om. Dessutom är han nyinflyttad, så han verkar ju inte riktigt ha koll på läget.

Anonym sa...

Jaa du,mycket konstigt folk finns det,jag skrattar så jag dör.
Ulla

☆Cel'Dara☆ sa...

Anonyma Ulla: Ja, om man ändå kunde skratta åt det! Jag blir mest bara nervös jag.. :-/

Kotteby sa...

Ja, jösses!
Det eviga kriget i tvättstugan. Bara häromdagen då jag tvättade hade nåon knyckt mitt torkrum.

Med blöt tvätt väntade jag...
Och väntade. Efter cirka 25 minuter kommer det en kvinna i 30års åldern (alltså min ålder), varpå jag snabbt säger:
- Du, det är min tid i torkrummet.
- Ojdå. Jag tvättar hemma i lägenheten men har ingen torkmöjlighet. Ställde jag till det för dig?

Okej...
Om hon ställde till det för mig. ser hon inte det? Där jag sitter med 20 kilo blöt tvätt.

- Vi kan väl dela på rummet?

Jag sade ja!

☆Cel'Dara☆ sa...

Kotteby: Haha, TYPISKT mesigt svenskt att gå med på en sån kass deal! Varför är vi egentligen så rädda för att säga vad vi egentligen vill?