torsdag, juli 03, 2008

Brutna löften och massor av höstfint från Ellos

Efter förra höstens jackflopp från Ellos så lovade jag mig själv att aldrig beställa jacka därifrån igen. Men jag tror jag måste bryta det löftet redan i år.
Jag har hittat en rutig duffel och en grön parkas. Duffeln är väl lite roligare egentligen, men jag älskar verkligen grönt. Jag har en gammal jacka som knappt hänger ihop längre som är i just den gröna färgen, och jag trivs ju så bra i den. Så kanske fegar jag och beställer den gröna i alla fall.


Och så har vi skorna. Jag köpte såna förra året och dom var verkligen supersköna och väl värda sitt pris (199:-). Dom är som vanliga Converse, fast i mockalook, och med massa skönt ludd inuti! :-) En riktig favorit som jag gick med hela förra vintern. Jag köpte bruna sist, så det får kanske bli gröna eller svarta i år då.

Jag har egentligen en hel liten drös med palestinasjalar, några av dom har hängt med ända sen högstadiet/gymnasiet faktiskt. Men man får aldrig för många, eller hur? Det lutar nog mest åt den gröna tror jag. Men så gillar jag ju den rostfärgade också. Eller ska jag vara riktigt wild & crazy och välja cerise? ;-P
Folk som känner mig vet att jag byter gardiner rätt ofta här hemma. Och att jag väldigt sällan blir riktigt nöjd. Det ska vara fint och jämnt sytt, och det ska matcha. Och det är jag ytterst noggrann med. Detta innebär att jag har en del liggandes som jag bara testat att hänga upp men som av någon anledning inte har blivit godkänt av mig. Fast att jag blir så sur när det inte blir bra o.s.v. så tycker jag ändå att det är jättekul med gardiner.

Här hittade jag två par som jag verkligen fastnade för. Dom gröna skulle jag kunna tänka mig i köket eller sovrummet. Och så jag hittade dom där roliga med kinesiska dockor som jag tänkte kunde passat i köket. Jag har alltid varit så förtjust i babuschkor så jag tycker dessa var lite kul. :-)

Lampan är verkligen ursnygg, men undrar om den passar i ett kök egentligen? Eftersom den är gjord i tyg och bambu och vi har en urkass köksfläkt så känns det kanske inte som det ultimata valet.. men tål nog att tänkas på i alla fall.

Den gröna vasen är läcker tycker jag, fast vi har ju redan så mycket vaser så den skippar jag nog ändå. Fast i och för sig.. Vad är grejen med vaser egentligen? Det känns som att det inte spelar nån roll hur många man har, för när man väl ska använda en så har man aldrig nån i rätt storlek! Mycket märkligt tycker jag...
(Collage: Cel'Dara, med bilder lånade från Ellos.)

Inga kommentarer: