söndag, juni 01, 2008

Slängångest och halkskydd

Eftersom jag var så slapp igår så är det Stora städar- och fixardagen idag. Sammi jobbar hela dagen så jag har ändå inget bättre för mig. Hade han vart ledig så hade vi säkert kommit på en himla massa bra ursäkter för att slippa städa och hitta på nåt annat trevligt istället. Jag känner mig inte så fasligt yr idag ifall jag bara tar sakerna i lite lugnare takt och tar pauser emellanåt.

Jag är lite konstig med städning. Jag kan gärna putsa och fejja och damma och ha mig. Men plocka undan är det värsta jag vet. Jag går hellre och lyfter och flyttar lite på saker när jag städar än att ta tag i att faktiskt lägga var sak på sin plats. Jag blir så stressad av att ta itu med dom där högarna med papper och småprylar. Jag vet ju inte vart jag ska göra av grejerna! Och vet man inte vart man ska göra av dom så borde det ju vara ett tecken på att man kanske inte behöver dom här papprena och småprylarna egentligen....? Men nej då, så enkelt är det inte. Jag har ju en sån makalös slängångest. För tänk om jag senare skulle komma på att jag faktiskt behöver den där grejen som jag slängde för ett tag sen!Huuu.... hemska tanke!

Jag insåg igår att man nog börjat bli lite äldre (eller förståndigare tycker jag nog att vi kallar det) i sitt tänkande ändå. För jag kom på mig själv med att småleende berömma mig för dom nyinköpta halkskydden i badkaret. Inte trodde jag väl för några år sen att jag på allvar skulle köpa halkskydd till badkaret! Möjligen när man skaffat barn, eller när man blivit gammal och vinglig. Men inte nu. Men jodå.. Och jag är så nöjd med mina halkskydd. Både funktionella och fina är dom. :-)

2 kommentarer:

Tonårsmorsa sa...

Svarar på din kommentar här, eftersom jag inte vill lägga ut svaret ännu!!

Cel'Dara: Alla rätt! Du kan min blogg och min familj. #3 var inte Binta igen, utan fästmannen, men du skrev ju ett frågetecken, så jag gissar att du bara missat att jag skrev att fästmannen skulle vara med! ;-)

För övrigt tvivlar jag på att Binta skulle göra något så ansvarsfullt som att vaccinera vovven, så det är tur hon har fästmannen! :-)

Cel'Dara sa...

Tonårsmorsa: Jag missade faktiskt att du hade skrivit "K" oxå. Men jag såg ju det sen när jag var inne igen, som du märkte! ;-)

Och jooo då.. Binta skulle visst det åkt och vaccinerat vovven, ifall hon bara hade haft TID! ;-)
Kram