söndag, juni 29, 2008

Jag måste lära mig virka!

Jag hittade en så fin blogg igår kväll, Virkverket heter den. Tjejen virkar dom mest underbara små figurer. Allt från converse-skor till bakelser, bilar, ugglor och.... myrslokar! Så nu vill jag ju lära mig virka också! Senast jag virkade var på högstadiet då jag kämpade nästan en hel termin med en hemsk duk. Tror jag gav det stackars eländet till farmor eller möjligen mormor i present sen. Jag minns det som ett jädrans pillande som drev mig smått till vansinne.. så jag känner mig aningen skeptisk till att jag skulle kunna åstadkomma såna fina små filurer som man hittar på Virkverket. Helst av allt skulle jag vilja virka en sån här katt. Bloggerskan påstår att det är superenkelt.. men jag tvivlar på om jag skulle orka ta mig igenom ett sånt projekt..? Hur som helst så kom jag just på att jag aldrig avslutade halsduken som jag påbörjade i vintras, så jag ska nog ta mig i kragen och avsluta den först.

Inga kommentarer: