tisdag, juni 24, 2008

Ikea-planering

I morgon blir det färd mot Ikea med kusin B och hennes arbetskamrat J. Sammi slipper denna gången, och det är han nog tacksam för. ;-P

Denna gång har jag inte planerat att köpa nåt särskilt.. men vi får väl se. I vanlig ordning slutar det säkert med att man har handlat för flera hundra mer än vad man egentligen hade tänkt sig. Till skillnad från gången då jag och Sammi faktiskt inte köpte en enda pryl.

Det här är vad som står på inköpslistan inför morgondagen:

  • 2 svarta handdukar
  • Första Hjälpen-kit till bilen
  • Diskborstar (såklart!)
  • Leksaker med kattmynta till Elvis
  • Eventuellt en säng till Elvis. (Ja, jag vet att han med rätt stor säkerhet aldrig kommer sova i den ändå, men den är ju så fin!)

Vi har bestämt oss för att (äntligen) köpa en ny soffa nu också. Så ifall jag hinner ska jag provsitta och kolla på lite tygprover imorgon. Det lutar i alla fall åt att vi kommer köpa en soffa från Ikea, då jag tycker det känns rätt praktiskt att man alltid kan köpa en ny klädsel därifrån ifall det skulle hända nån olycka eller så. Eller snarare ifall Elvis skulle hända. Han får nämligen sina frispel då han spekar loss på soffan ibland. :-/

I kväll ska jag försöka få det lilla odjuret till att ligga jämte mig i sängen. Hela natten helst, eftersom Sammi jobbar natt och då känns det lite tomt tycker jag. Wish me luck!

(Bilderna är lånade från Ikea förstås!)

Inga kommentarer: