tisdag, juni 10, 2008

Ifall någon undrar...

...så är jag fortfarande rökfri. Jag kom just att tänka på att för er som jag inte brukar prata med så ofta så kan det ju kanske verka som att jag inte klarade att sluta, eftersom jag inte skrivit om det på länge. Men se det gjorde jag! Det har nu gått ca 1½ månad sen jag slutade, och det känns fortfarande lätt. Kanske känns det fortfarande lätt för att jag inte har utsatts för några "svåra röksituationer" ännu. För jag har ju egentligen inte umgåtts så mycket med folk som röker till exempel. Eller festat. Ofta röker man ju mer när man festar. Men eftersom jag inte dricker längre och dom flesta jag umgås med inte röker så har det inte uppstått några såna situationer. Jag slutade röka en gång för ca 9 år sen, och då höll jag uppe i 8 månader och sen trillade jag dit igen. Då hade jag hjärtesorg och allt kändes hopplöst och rätt vad det var så satt jag där och var rökare igen. Men jag är ändå rätt övertygad nu om att jag denna gången inte kommer att börja igen. Någonsin. Och det känns bra. Så bra att att jag kvällen till ära firar med en liten bit Daimtårta. :-)
(Bild lånad härifrån. )

3 kommentarer:

Tonårsmorsa sa...

Jag är övertygad om att det kommer att gå denna gång! Jag har varit röksugen sista veckorna, fast jag inte varit det innan. När det är kämpigt köp några sugtabletter (nikotintabletter) bara för att klara det värsta. Jag tror det är mer "fara" när röksuget kommer så långt efteråt, för nu har man slappnat av och tror att allt det svåra ska vara "över". Men keep it up!! Kan jag så kan precis vem som helst!! Alla som jag känner säger samma sak: "Det trodde vi aldrig om dig, Fatou! Kan du, så kan alla!"

Kämpa på, nu börjar du säkert se fördelarna med att INTE röka! Kram!

Cel'Dara sa...

Tonårsmorsa: Tack för peppningen! :-)

Sugtabletter och andra nikotinhjälpmedel kommer jag att hålla mig borta från så mycket jag bara kan. Dessutom tror jag att jag skulle bli väldigt illamående av nikotin nu också.

Men ibland när det känns lite stressigt eller nervöst eller så, så tar jag några halstabletter att suga på i stället. Funkar bra det också! :-)

Fördelarna har jag absolut börjat märka! I synnerhet att man har mer pengar att röra sig med. :-)
Kram

Tonårsmorsa sa...

Ja, kan du hållas dig utan nikotinhjälpmedel så är det förstås det allra bästa!! Ja, visst är det kul att pengarna räcker så mycket längre?! Kram!