söndag, juni 08, 2008

En helg i onyttighetens tecken

Idag har jag städat och gjort fint här hemma. Jag har t.o.m. tagit itu med berget av papper och småprylar på köksbordet. Och jag har verkligen SLÄNGT en del av dom där papprena som låg i högarna också. Jag är rätt imponerad av mig själv faktiskt.. om jag får säga det själv. Och det bästa av allt, man mår ju så bra när det är sådär fint som det är när man har plockat undan och städat ordentligt. I går var vi på kalas och smaskade i oss glass med jordgubbar, vispgrädde, chokladsås och maräng. Efter det käkade vi thai-mat. Kyckligspett med jordnötssås och ris. Supergott! Och idag har jag fortsatt med onyttigheterna: dubbelnougat, daim, choklad-donut och micropizza. Behöver jag ens nämna att jag inte känner mig särskilt redo för beach 2008 just nu? Nej precis... Men vilken beach har jag nånsin känt mig redo för egentligen? Varenda år nån gång mellan mars och maj så ställer man sig framför spegeln och testar bikinin. Och varenda år så konstaterar man att man faktiskt inte har en 20-årings kropp längre. Men varför, åh varför inte då??!! Det är ju inte ett så stort hopp mellan 20 och 27 egentligen... eller hur? Fast å andra sidan.. jag tycker att jag såg betydligt bättre ut då, nu när jag tänker på det i efterhand. Men det tyckte jag ju inte då. Det spelar ingen roll hur man ser ut när man i bakhuvudet har ett ganska kasst självförtroende som spökar. Man blir helt enkelt aldrig nöjd. Med denna insikten packar jag in bikinin i sin påse i garderoben igen, och inser att det blir nog inget bad i år heller inte.
Äh va f-n.. jag kan likväl käka upp den andra donuten också..
(Foto: Cel'Dara)

Inga kommentarer: