lördag, maj 31, 2008

Snurrigt igen

Idag är en sån dag då jag verkligen inte kan komma mig för att göra nånting vettigt alls. Jag känner mig så seg och klen. Jag har haft en sån jobbig yrsel dom senaste dagarna. Men inte hela tiden, det kommer och går liksom. Men gör jag för häftiga rörelser med huvudet så känns det som att någon står och ruskar om mig, allting bara snurrar. Jag funderar på om jag har drabbats av Benign paroxysmal positionell vertigo (eller Godartad lägesyrsel på "ren" svenska) igen. Jag hade ju detta för lite drygt 2 år sedan och det var jättejobbigt. Övningarna som doktorn sa åt mig att göra var rent hemska. Jag blev så himla yr att jag höll på att spy, så jag lät bli att göra övningarna efter att jag försökt några gånger. Sist så höll det i sig i flera veckor, men jag hoppas verkligen att det ska gå över fortare denna gången. Och i eftermiddag ska jag på 10-årskalas och då vill jag ju gärna vara pigg, men så snabbt lär det väl inte gå över skulle jag tro.
Jag inbillar mig att jag ska orka färga håret idag också men det lär ju inte hända. Dessutom är det egentligen säkrast att göra det när Sammi är hemma, så att han kan assistera mig ifall Elvis skulle få ett ryck och hoppas upp och försöka hjälpa till med färgflaskan eller så. Det har hänt, och det är inte lätt att lyckas behålla lugnet och samtidigt få av sig dom svettiga plasthandskarna och plocka bort katten som sååå gärna bara vill "hjälpa till" lite! Men han är snäll ändå, vår lille Elvis. (När han sover.)

Inga kommentarer: