torsdag, maj 01, 2008

Klart man stöder forskningen!

Jag har ofta ställt mig frågan hur folk egentligen vågar ställa upp som försökskaniner i olika forskningssyften. Men det är klart.. Det beror ju förstås på vad det är för slags forskning. Jag har hittat något som jag nog faktiskt inte alls skulle vara rädd för att ställa upp på att testa. Här kan man läsa om att engelska forskare just nu söker 150 kvinnor som skulle kunna tänka sig att äta en chokladkaka om dagen i ett år. Tidigare forskning tyder nämligen på att en chokladdos om dagen kan förhindra cancer och även hjärtsjukdomar hos kvinnor med diabetes. Jädrans otur att jag inte är diabetiker alltså.. för jag hade inte bangat en sekund för att äta en chokladkaka om dagen. I synnerhet inte när det är i rent studiesyfte! ;-P
(Chokladbilden har jag lånat från chokladbutiken.net)

Inga kommentarer: