söndag, maj 18, 2008

Jag vill ha en vovve i mitt paket

Idag har vi varit ute vid Fiskstugan i Vägga och ätit trevlig "finmiddag". Jag åt stekt spätta och Sammi åt lyxtallrik med rökt lax, sill, laxbiff m.m. Det var så himla gott! Synd att man inte kan äta där lite oftare. (Det är ganska dyrt.) Fast å andra sidan.. hade man ätit där oftare så hade det kanske inte känts lika speciellt?

Sammi undrar vad jag önskar mig när jag fyller år nästa söndag. Just nu står en lapsk vallhund högst upp på önskelistan. Åh vad jag skulle vilja ha en sån kompis att gå ut och promenera med!
Jag vet inte riktigt varför men jag har verkligen fastnat för den här rasen. Vackra hundar med lättskött päls och i lagom format. Känns som en "stor hund fast mindre" på nåt vis. Jag tycker om stora hundar, men med tanke på min whiplash-skada och kroniska värk känns det som att jag borde ha en lite mindre hund. En som jag faktiskt skulle klara av att hålla emot ifall det skulle behövas. Småhundar som typ chihuahua och liknande är himla söta på sitt vis. Men jag är mer för lite större hundar ändå. Jag gillar inte små bjäbbiga hundar nåt vidare. Och så tycker jag att det skulle vara skoj att träna lite med hunden också. Lydnad kanske?
Jag måste verkligen komma igång med att röra på mig mer. Och en hund skulle ju tvinga mig att komma ut på dom där dagliga promenaderna som jag så väl behöver, vare sig jag vill eller ej.
Haha! Märker ni vad jag bara radar upp alla fördelarna här nu? ;-P
Hoppas att Sammi läser bloggen nu också, annars tjänar det ju liksom ingenting till! ;-)
(Bilden är lånad från Dog Breed Picture)

4 kommentarer:

anna wintour sa...

jag har nu sett kommentaren i tånårsmorsans blogg

tycker du att det är moralisk rätt att lägga ut en privat mail i bloggen? dessutom har hon skrivit dit egna grejer.

jag skulle aldrig lägga ut privat mail på en blogg. lågt gjort av toårsmorsan att publicera den och lägre gjort av feras som skriver om mig på det sättet. Vad vann de på det? är det verkligen smart gjort av dem. Jag kommer låta ärendet gå vidare.

Cel'Dara sa...

Frågan är väl snarare ifall DU tycker att det är moraliskt rätt att göra som du själv gjorde? Att publicera "fakta" om Bathina och hennes familj på din blogg. Fakta som inte alls stämmer och faktiskt är rent förtal.
Du har inget att vinna på att gå vidare med ärendet. Det var ju trots allt du som drog igång det hela genom att förtala Bathina och hennes familj. Låt detta vara en lärdom för dig istället och radera dina osanna inlägg om familjen.

Tonårsmorsa sa...

Oups... här fortsätter visst diskussionen... Vem var det som skrev i sin blogg att jag inte ger upp? *Asg*

Vad är det man säger? What goes around-comes around?

Well, life goes on för några av oss! :-) Vovven är störtfin, påminner mig om den där byrackarn som jag börjar bli så förtjust i! :-) (*viskar*, men säg inte det till Binta!) Haha...

Anna sa...

Hej! Klart du får fråga! Men några marimekkoskålar i miniformat fanns inte.. Bara den vanliga storleken! Men jag har köpt dom stora för 99:- till 149:- ! Dom brukar ha erbjudande på nån av färgerna! Men det finns massa marimekko! Iallafall på fabriksbutiken! =) Ha en skön dag!