måndag, maj 12, 2008

Jag ska minsann bli nåt alldeles extra

För jag ska nämligen bli gammelkusin!

Jag var på marknad i Mörrum med mina kusiner idag, och då berättade den ena (Kusin C) att hon också har slutat röka.
"Jaha...där ser man!", sa jag.
"Ja, för du ska bli gammelkusin serru!" sa hon då.
Det tog några sekunder innan poletten föll ner för mig. Jag trodde först hon menade att dom skulle köpa en hund till som dom hade pratat om. Haha! Så tokigt det kan bli! Men det är läääänge kvar ännu. Bebisen kommer inte pluppa ut förrän i november. Åh vad jag ser fram emot att handla bebiskläder! Det finns så mycket fint till bebisar nu, men jag känner inte precis några bebisar att handla till. Tills nu då alltså! :-)
(Bild lånad från www.taisiasbabyblankets.com)

2 kommentarer:

Tonårsmorsa sa...

Underbart!! Massor av GRATTIS! Ja, ibland faller inte poletten ner så snabbt som man skulle vilja.

När min brorsdotter Kornelia var nyskapt, eller hur man ska säga så sa jag till Binta: "Nu ska du få en kusin!" Hon svarade trött: "Jasså, ska Ante skaffa en katt igen?" Haha... Men där fick hon och där fick du! ;-) Kram!

Cel'Dara sa...

Tonårsmorsa: Haha, ja där fick jag verkligen! :-P
Kram