måndag, maj 26, 2008

"Hur det än är...

...så kommer du alltid att vara 1 år äldre än mig!"

Så har min kusin B sagt till mig för jämnan. Tills nyss då. För jag fick ju henne till att gå i fällan och göra det där vuxenpoängstestet som jag skrev om igår. Hehehe.... Hennes resultat: 36 år! Gissa om jag skrattade gott (ok då, rått!) åt detta! Hehehe.. detta kommer jag leva på lääänge! ;-P
Idag har jag varit hemma från jobbet eftersom jag drabbades av någon form av matförgiftning sent igår kväll. (Just snyggt sätt att avsluta sin födelsedag, eller hur?) Men nu känner jag mig i alla fall ok igen så imorgon kommer jag att jobba som vanligt.
Det börjar ju dra ihop sig till studenten nu så det har börjat komma in föräldrar för att hämta studentplakaten nu. Det är något som händer med föräldrar vars barn tar studenten. Hela deras kroppsspråk säger att dom är så stressade och uppjagade av allt som ska hinnas med och allt som ska bli så perfekt inför den här dagen. Jag förstår inte hur dom bara orkar jaga upp sig så. Det är en dag i livet vi pratar om. En dag då deras dotter/son dessutom (förmodligen) kommer vara så jäkla full att hon/han ändå inte kommer komma ihåg särskilt mycket av dagen. Så bara tagga ner för tusan! "Luuugn, det ordnar sig!", vill jag bara säga till dom. Fast det skulle väl antagligen inte hjälpa ändå...?
(Bild lånad från: The He-Man and She-Ra Blog)

4 kommentarer:

Tonårsmorsa sa...

Haha. Där fick hon, kusinen! Roligt att du fick rätt till slut!

Ang. studentplakaten; är vi så jåäkla genomskinliga? Haha... Cyklade hem med ett riktigt åbäke igår. Att de där skyltarna ska vara så otympliga! Fattar inte vart jag fick ifrån att jag skulle göra ett eget, personligt, i stället för att köpa ett färdigt...?! :-P

Cel'Dara sa...

Tonårsmorsa: Jepp, jag är supernöjd! ;-)

Och ja, ni är PRECIS så genomskinliga! Och gällande det personliga plakatet så får du väl åtminstone trösta dig med att Binta's plakat kommer bli det finaste och mest personliga av dom alla! :-)
Kram

knivlisa sa...

Haha, jag fick också den åldern. Och då försökte jag ändå att svara omoget. Shit i´m old.

Cel'Dara sa...

Knivlisa: Ok, det är BEVISAT! Testet är bluff och båg helt enkelt. För du är ju också ganska tramsig av dig (ja, jag utgår helt och hållet från att allt som du skriver på din blogg är sant) och har du fått så högt du också så är det ju helt klart något som inte stämmer, eller hur? Min kusin blir nog MYCKET nöjd när hon läser detta! ;-P