torsdag, maj 01, 2008

Hittills 7 dagar rökfri

Valborgsfirande blev det inte mycket med för vår del igår. Sammi jobbade nämligen till 21:30 så jag var hemma själv och tvättade och städade badrummet. Vi brukar i och för sig inte göra något särskilt på Valborg. Men förra året grillade vi och det hade ju vart trevligt att göra i år också. Det regnade i och för sig igår, men man kan ju alltid grilla under tak! :-)

Idag fyller Sammis mamma år.. och jag har hört rykten om att hon ska göra smörgåstårta tills vi kommer i eftermiddag! Wiii!! *Hoppas, hoppas!*

Jag känner mig fortfarande inte helt frisk från influensan och det gör inte chefen heller, men vi har ändå jobbat denna veckan. Skönt med lite ledighet såhär mitt i veckan då så man får vila upp sig lite.

Och så kan jag tala om att idag har jag inte rökt på hela 7 dagar. Det var inte gott att röka när jag var som sjukast då förra veckan, så då lät jag bli. Och sen tänkte jag att då kan jag ju lika väl lägga av för gott.
Men dom senaste 2-3 dagarna har vart riktigt jobbiga. Jag längtar så hemskt mycket efter mina cigg! Jag använder inga nikotinhjälpmedel alls, för jag tänker att då blir jag kanske beroende av det sen istället och det vill jag ju inte. (Pratade förresten med en tjej häromdan som berättade att hon har tuggat nikotintuggummi i flera år nu!)
Jag har köpt olika sorters Läkerol Giants som jag tar istället när jag blir röksugen. Men jag har aldrig någonsin känt mig så mycket som en slav under nikotinet som jag gör nu. Jag vet inte hur många ggr om dagen jag tänker "Nu ska jag ta en cigg" men så får jag ju hejda mig. Idag har jag tänkt flera ggr att "Nä nu jädrar struntar jag i det här och tar en cigg i alla fall!" Jag blir så arg på mig själv! Det är ju för min egen skull jag gör det här. Men en del av mig är bara sur och kinkig och vill ändå bara få RÖKA.
Jag sökte just på bilder på Google på "sluta röka" och den första bilden som kom upp var den här bilden från Adverbox (klicka på länken för att se bilden i större format):
Jag vet inte hur den påverkar er, men för mig är den inte någon motiverande skräckpropaganda i alla fall. En mycket vacker bild bara. Så att nä... jag måste leta vidare! För just nu är min motivation till att ro hem den här fajten mot ciggen väldigt låg...

2 kommentarer:

Linda sa...

Bra! Vet att du kan klara det. Bestäm dig bara.
KRAM

Cel'Dara sa...

Linda: Tack för supporten. Jag kämpar på!
Verkar dock som att jag spätt på mitt kaffedrickande nu i stället bara. :-/
Men det är väl som dom säger: "Summan av lasterna är konstant"! :-D