söndag, maj 25, 2008

Grattis till 32,1-åringen!(?)

Idag har jag fyllt 27. Det känns inget särskilt faktiskt. Men likväl kunde jag inte låta bli att göra det här Vuxenpoängstestet. Jag fick 17,5 poäng. Vilket jag trodde betydde att min ålder borde vara 17,5 år då, men icke. 32,1 år borde jag vara. Jahapp.. där ser man! Men jag skäms inte ett dugg för vare sig mitt ICA-kort eller att jag ibland tar påse med mig när jag går till affären.

Vi har inte haft nåt kalas här idag för jag gillar inte kalas nåt vidare. Varken att ha själv eller gå på andras kalas. Själva situationen känns så krystad på nåt vis. Men jag gillar ju god mat och fika, och jag trivs ju med att umgås. Och det är kul att köpa paket och få paket. (Mest att köpa paket tror jag faktiskt!) Men jag gillar inte själva grejen att umgås så många på en gång. Nej, det är inget för mig.
Så vi har bara varit här hemma och tagit det lugnt idag. Min kusin B och hennes kille var här i och för sig en sväng på dagen innan dom skulle vidare för att uppvakta sina mammor. Och jag fick en jättefin blomma till min palettbladssamling, och en gullig handgjord tvål. Jag blev så glad så! Av Sammi fick jag två olika sorters the (ett rött och ett grönt), en ny massageolja och en kräm som man ska smörja med efteråt som är gjord på äkta sheasmör och choklad! Mmm... I like!!! :-)
Och så fick jag något mer av Sammi.... en hund!!! Eller nej, vi har ju ingen hund här just nu eller så. Men när jag hittar en som jag vill ha, så kommer jag få den. Jag längtar supermycket! :-)
(Foto: Cel'Dara)

5 kommentarer:

Tonårsmorsa sa...

Skitroligt test och enligt det borde jag inte behöva oroa mig, för jag borde vara 40.7 år gammal, enligt det! :-D

Vovve va?! Helt underbart!! Ser för övrigt att du fyllde den 25:e. Det är min lillebrors födelsedag och Jai fyllde den 24:e!

Massor av GRATTIS i efterskott! ;-) Kram!

Tonårsmorsa sa...

Haha... ICA-kortet har verkligen dåligt (eller bra, beroende på hur man ser på det) flås i dessa vuxendiskussioner! ;-) Well, du var först! :-)

Cel'Dara sa...

Tonårsmorsan: Tack så mycket! :-)
Och ja, det ska bli jättekul med vovven! Just nu lutar det åt att vi kommer att adoptera en hund från Portugal. Men det är inget som är helt klart ännu. Vi får se hur det blir! :-)
Haha.. ja det är konstigt att just ICA-kortet alltid kommer upp i såna här diskussioner. Varför inte MedMera-kortet eller vilket annat kort som helst liksom? :-P
Kram

Linda sa...

Grattis i efterskott! Det verkar som om du hade hade en skön dag :)Vilken present och va roligt att du ska få en hund!! Det blir toppen! Många kramar !

Cel'Dara sa...

Linda: Tack så mycket vännen!
Ja det var en lagom lugn och skön dag, fast avslutet med matförgiftningen kunde jag i och för sig vart utan.. :-/
Er helg i Malmö såg inte heller så tokig ut. :-)