fredag, april 18, 2008

Vardagslyx enligt mig

Vad man menar med lyx i vardagen är ju i och för sig relativt.. Men jag tycker att jag verkligen unnade mig något lyxigt när jag köpte denna helt underbart doftande choklad-tvålen från Klockargården. Den kostade 50:- när jag köpte den av en kompis som är återförsäljare, men det rekommenderade utpriset är egentligen 65:-.

Den här bruna klumpen ser nog inte mycket ut när den ligger där på handfatet, men ni anar inte vad härlig den är! Jag bara njuter när jag tvättar händerna nu... :-)
En annan sak som är bra med Klockargårdens tvålar är att dom är handgjorda av helt naturliga ingredienser, så pass naturliga att man faktiskt skulle kunna äta dom om man vill (!). Chokladtvålen innehåller massor av grejer som är bra för huden: Ekologisk palmolja, mandelolja, cocosolja, rapsolja, kakaosmör, ricinolja, lite doftolja.. och sist men inte minst... CHOKLAD förstås! :-)
Klockargårdens webshop hittar ni här, dock är den under ombyggnad just nu men det ska gå att beställa via mail ifall det är något man fastnar för. Och det gör man! Jag vill ha allt! Ifall någon som bor i Karlshamnstrakten är intresserad av att ha ett homeparty med dom här produkterna så säg bara till så förmedlar jag kontakten med min kompis som är säljare. :-)
Idag har jag förresten blivit utmanad av Tonårsmorsa, och det tackar jag för! Jag måste klura lite på frågorna först bara, så svaren kommer i ett senare inlägg. :-)
Annars har dagen tillbringats med jobbet på en företagsmässa här i stan. Det var första gången som vi var var med på denna, så det har vart mycket i veckan som skulle förberedas. Nu i efterhand känns det lite trist att man har stressat och lagt ner så mycket tid när det ändå inte gett så mycket utdelning. Det kom inte riktigt så mycket folk som jag hade väntat mig. Men det var ju ändå kul att få komma ut och träffa lite andra företagare och presentera oss för lite nytt folk. Och det är ju aldrig fel!

Och imorgon bär det av till Kristianstad igen. Jag ska hälsa på vänner och förhoppningsvis fynda den här servisen på Rusta för 75:-. *hoppas, hoppas!*



2 kommentarer:

Tonårsmorsa sa...

Ja, det där kallar jag också vardagslyx, särskilt som jag, i likhet med många andra kvinnor har en stark passion för just choklad! ;-) Du kan hälsa din återförsäljarväninna att jag faktiskt trodde det var en cokladkaka/kladdkaka och tänkte att vad är det för rolig chokladkaka som det är skum på? Haha... Jag var tvungen att läsa inlägget innan jag fattade... Trodde du unnat dig en chokladkaka... Nåja, den där tvålen skulle jag inte ha något emot att ha också! Ska kolla nu hur jag kan få tag på den! :-) Kram!

Cel'Dara sa...

Haha! Ja jag kan ju säga att vår lilla Elvis trodde nog oxå att det var en kladdkaka. För han sniffade länge och väl på den och började sen slicka sig om munnen, så jag fick ta den ifrån honom innan han började slicka på tvålen oxå! Men vem vet.. han brukar kanske stå i badrummet och slicka på den när vi inte är hemma..? :-D
Kram