fredag, april 25, 2008

Stängt pga sjukdom

I slutet av förra veckan var en superförkyld fotograf inne och hämtade lite grejer hos oss i butiken. Jag tyckte så synd om honom för på lördagen skulle han åka med familjen (frun och alla barnen) på sin första semester på flera år. Jag höll mig på behörigt avstånd och önskade honom trevlig resa.
Men på nån konstig vänster så lyckades han ändå smitta både mig och chefen.. fast att vi knappt var i närheten av honom. Och på ett sånt lurigt sätt också! Det tog nämligen flera dagar innan vi insåg att vi faktiskt hade blivit smittade. Hela denna veckan har vi känt oss kassa med feber, yrsel, hosta osv. Så igår fick vi bomma igen butiken. Nu är det "Stängt pga sjukdom" tills på måndag. Och jag hoppas verkligen jag hinner bli frisk tills på måndag. För just nu känns det inte som det... :-(


Men det tråkigaste är nog ändå att jag är hemma själv nu också. För Sammi jobbar till kl 21:30 ikväll och imorgon är det tänkt att han ska åka till en kompis i Kristianstad på fest och sen sova över där. Usch.. jag tycker inte om att vara ensam när jag är sjuk. Jag är i och för sig inte helt ensam. Jag har ju Elvis. Fast tyvärr har han inte lärt sig att laga mat eller passa upp sjuklingar ännu... :-(

Inga kommentarer: