måndag, april 07, 2008

Fyndat piff till köket!

När vi var i Kristianstad i lördags fyndade jag lite fina grejer till köket som jag är jättenöjd med. Alltså det finns nog ingenting som kan beskriva den härliga känslan som man får när man har köpt nånting riktigt fint.. och dessutom billigt! Mmm... I like!


Som till exempel dom här underbart söta grytlapparna.
(Som jag säkert aldrig lär våga använda eftersom jag inte vill förstöra dom, så dom får nog bara hänga till prydnad jämte spisen tror jag. :-D) Jag hittade dom på rea på Åhléns för 19:- /st. Bra, bra... :-)

Kökshanduk med fina firrar hittade jag också på Åhléns för överkomliga 29:-. Det fanns ett jättefint förkläde också med samma firrar på, men där var jag tvungen att hejda mig. Jag har redan 2 st förkläden här hemma (inte lika fina dock) och fler behöver jag ju faktiskt inte... tyvärr! ;-P





Och så hittade jag två söta teburkar. Jag tycker bäst om den gröna, den kostade 35:- på Åhléns (inte jättebilligt kanske, men inte jättedyrt heller ju!) Den andra kostade ynka 10:- i en.. just det... 10-kronorsaffär! ;-)






Och precis som jag trodde så har jag redan tröttnat lite på gardinerna som jag hängde upp i köket alldeles nyligen. Nu har jag nämligen hittat nåt annat jag vill ha istället.
Jag har hittat BÄSTA tygaffären på nätet med jättefina tyger till en rimlig peng. Jag blir så inspirerad när jag kollar på alla tygerna och miljöbilderna! Åh vad härligt med massa färg och massa härliga mönster! Det är Stoff och Stil jag pratar om förstås.

Se på den här bilden till exempel:
Jag bara måste ha den där rutiga vaxduken, och så vill jag sy en lagom rynkig söt kappa i det där röda tyget med vita prickar på. Finfint! Det blir nog till att lägga en beställning när nästa lön har kommit... för den här månaden har jag redan shoppat på tok för mycket. Men bara en massa fina saker, så jag är nöjd och glad fast att jag är fattig! :-)
Förresten så får jag nog lägga upp bilder på dom andra grejerna oxå... men det får bli en annan dag det!

1 kommentar:

Linda sa...

fin fina firrar och burk. jag hänger ju på stuff och stil hela tiden men aldrig har jag sett den fina prickiga bilden. vi karnske ska dricka kaffe i soffan och njuta av den rutiga duken =)