onsdag, april 02, 2008

Efter många om och men...

..så skaffade jag mig äntligen en ny mobil i helgen. Och det blev en SonyEricsson K770i. Förut fanns den bara i brunt och lila och då tvekade jag eftersom jag inte kände mig så sugen på någon av dom färgerna. Men sen när den även kom i svart, grått och orange så tänkte jag att det får nog bli svart eller grått. Men underligt nog så bestämde jag mig till slut för en LILA! Det var med lite hjärtklappning jag gick ut från 3-butiken i Skrapan med en lila mobil då i lördags.

Men jag ångrar mig inte en sekund. Jag börjar nog bli tjejigare än jag vill erkänna tror jag... Haha!

Min nya frisyr fungerar endast med plattång har jag märkt. Tur att håret är (minst) 2 dm kortare än förut, annars hade jag aldrig orkat. Men det verkar som att det har hänt nåt med min plattång. Håret blir så varmt så man bränner sig på det ifall man tar på det precis när man dragit tången över det. och det känns ju inte så bra... Så det blir till investera i en ny nu till helgen när vi ska åka till Kristianstad.
Jag har suttit och jämfört lite priser osv på nätet nu. Men som vanligt är det rena djungeln, och man vet ändå varken ut eller in efter en stund. Det är väl det här med temperaturen som är viktigast (förutom att den är keramisk förstås) antar jag... men jag vet inte riktigt hur varmt det behöver bli. Vissa tänger går "bara" upp till 180 grader (förresten, var fanken sitter "grader"knappen på tangentbordet???) medans andra går upp till 230 grader. Frågan är hur varm min blir, blir den varmare än 230 nu då eller? Jisses! Tur man använder värmeskydd annars hade jag väl inte haft något hår kvar! :-/

1 kommentar:

Linda sa...

He he he :) Det blev en lila i alla fall. Ja jag har ju samma telefon och är grymt nöjd :) Var också skeptisk till en början men jag gillar det MYCKET.
Lycka till med plattångsköpet !
Kram