söndag, mars 23, 2008

Så lyckas man komma hem från Ikea utan att ha handlat en endaste grej

Idag har jag och Sammi varit i Jönköping på bilmässa. Vi gick igenom hela mässan på bara ett par timmar den här gången då det inte fanns riktigt lika mycket som intresserade oss som det brukar göra. Men i sista mässhallen fanns det i alla fall en del gamla bilar.. så vi är rätt nöjda ändå. :-)

(Man ser inte så mycket av bilarna på dessa bilderna i och för sig.. men miljön som dom hade byggt upp här var så himla snygg så jag var bara tvungen att fota den! Fler bilbilder finns i min bilddagbok under dagens datum)

På hemvägen kom vi på att vi borde passa på att svänga inom Älmhult för att köpa en ny datastol på Ikea. Vi kom dit klockan 17:40. Och Ikea stängde 18:00.
Jag var tveksam men Sammi trodde vi skulle hinna så vi sprang in. Men när vi väl kommit fram till datastolarna så blev det så himla stressigt.. för vi har ju egentligen inte provat mer än 1 av deras såna stolar.. och frågan är ju om det är den som är bäst för oss? Den kostade dessutom ca 1100:-, och så mycket pengar vill man ju inte lägga på en stol ifall det skulle visa sig sen att man inte är nöjd med den.. Så det blev lite veligt och framförallt stressigt då vi egentligen inte hade tänkt igenom det här ordentligt innan vi rusade in i affären. Och eftersom jag själv jobbar i butik så vet jag ju hur sur man blir när kunderna inte respekterar öppettiderna.. så det blev ingen stol denna gången.
Faktum är att det blev ingenting alls handlat! Kan ni tänka er? Jag trodde inte det var möjligt att gå ut från Ikea utan att ha köpt en endaste grej, inte ens en toaborste! Men det är alltså så man ska göra... rusa igenom hela butiken på knappt 20 minuter. Då hinner man helt enkelt inte!
(Foto: Cel'Dara)

2 kommentarer:

Tonårsmorsa sa...

Men snälla lilla vän! Du har lyckats!! Kan jag få gå på kurs hos dig, så jag slipper detta igen:

http://tonarsmorsa.se/2007/05/30/helt-jakla-hysteriskt/
http://tonarsmorsa.se/2007/05/31/the-ikea-story-that-never-ends/
http://tonarsmorsa.se/2008/03/25/veckans-radiokaseri-4/

Kram hela dan! ;-)

Cel'Dara sa...

Hahahaha! "Helt jäkla hysteriskt" Är ett av mina favvoinlägg från din blogg NÅNSIN! :-D
Och behöver jag säga att Sammi var väääldigt nöjd med det Ikea-besöket? :-D
Han brukar (som de flesta killar) tycka att det mest bara är en pina, men tyvärr måste han ju snällt följa med jämt eftersom jag inte har körkort! ;-P