torsdag, mars 13, 2008

OBS! Varning för i-landsproblem!

I ren desperation har jag letat febrilt efter en blogg som kan fylla tomrummet efter att Mia Skäringer slutade blogga. Jag har snöat in lite på inredingsbloggar nu verkar det som.. Men ännu har jag inte hittat nån som jag verkligen, verkligen gillar. Uppenbarligen tycker folk just nu att det är ursnyggt att inreda i vitt, och gärna i lantlig stil. De flesta inredningsbloggarna jag har ramlat in på har nämligen handlat om just denna stilen. Usch, usch säger jag. Jag vill ha färg! Massor av färg!!! Och jag vill ha 50-tal.. och 60-tal. (Och då menar jag inte bohemiskt hippieflumm eller 70-talsretro som man ser i massor av tidningar nu.) Om någon har bloggtips i denna stilen så tipsa mig snälla! Jag känner mig så sjukt skapa- och inredasugen just nu, men jag behöver mer inspiration!

Hur som helst.. Det var inte detta som var mitt i-landsproblem.
Däremot har jag just upptäckt att det har kommit en ny glasserie från Boda Nova som heter Blossom. Helt underbart fina glas, skålar och karaffer! (Det gröna mönstret är min favorit.) Problemet är ju bara att vi redan börjat samla på Joy-serien, närmare bestämt "Happy" (dom med gröna blommor). Så nu har vi alltså 4 st tumblerglas, 1 st karaff och 1 st salladsskål. Fast i "fel" serie helt plötsligt. Typiskt! :-(
Fast jag inbillar mig att Blossom-glasen passar mycket bättre till våra "fintallrikar" så kanske, kanske att jag kan köpa några såna glas i alla fall! ;-)
(snabbt hoprafsat collage av lågupplösta bilder från Boda Nova.)

Inga kommentarer: