onsdag, mars 05, 2008

Microblogg? Nej tack!

De vise spår att microbloggandet kommer att slå Facebook. Jag är inget jättefan av FB för det lessnade jag på rättså snabbt. Men microblogg? Jag förstår inte grejen överhuvudtaget. Vad är meningen med dom där korta inläggen/kommentarerna? Hur givande är det att läsa då?? Linda Skugge är helt begeistrad av detta nya fenomen. "Nu kan ni följa mig vart jag än går" skriver hon. (Hennes microblogg finns här.) Jaha.. ok.. men varför skulle jag vilja följa henne vart hon än går? Jag skulle inte ens vilja följa Mia Skäringer vart hon än går.. (eller nån annan heller för den delen).
Meningen med microblogg är väl såvitt jag förstått att det mer ska bli som en dialog mellan bloggaren och läsaren. Men alltså... vad för gensvar skulle jag få på att skriva ett inlägg som lyder exempelvis såhär:
"Nu är jag på Drottninggatan, snart ska jag till Bönan och ta en falafel" ?
Nej... microblogg är nog inte riktigt min grej.

Inga kommentarer: