måndag, mars 03, 2008

Ikväll mår mina fötter som små prinsessor..

... för ikväll har jag nämligen varit på fotvårdsparty hemma hos min kusin B. Vi var ett gäng tjejer, kvinnor och damer som satt där i hennes vardagsrum och plaskade i våra små baljor. Och under tiden gick hon som säljer produkterna runt och pytsade i fotsalt och duschlotion i baljorna. Det var sååå mysigt! Och jag som har fotfobi och allt! Det var så skönt att sitta och vicka på tårna där i baljan med varmvatten att jag alldeles glömde bort alla dom andra och deras fötter! :-D

Sen fick vi lära os att fila fötterna rätt. Bara i en riktning, aldrig fram och tillbaka. Och att man inte ska fila för mycket. Vilket jag verkligen har en tendens att göra, då jag är sån att "om jag ska göra nåt så ska jag minsann göra det ordentligt!"

Jag fick ett fotbad av min mamma för ett tag sen. Ja det var nog faktiskt så länge sen som i somras. Men jag har bara inte blivit färdig till att testa det. För det känns ju lite som ett projekt liksom. Och jag har så svårt för att göra såna där saker som innebär att man måste sitta väldigt stilla. Som till exempel att måla naglarna eller bada fötterna. Jag blir så stressad av tanken på att jag liksom inte kan göra nånting annat då. Men det ska det ta mig tusan bli ändring på nu! För det var värt det att ägna dom där sammmanlagt ca 20 min till att bada, fila och smörja. Mina fötter mår så bra som aldrig förr! Så jag ska verkligen försöka att ta mig den tiden en gång i veckan nu. För det finns ju faktiskt saker som man kan göra samtidigt. Som att läsa eller titta på tv till exempel. Det är ju såna saker som jag gör ändå, så varför inte bada fötterna samtidigt då? :-)
(bild lånad från http://www.byruds.se/)

Inga kommentarer: