söndag, mars 30, 2008

Falafelparty i Stockholm

Jajjemänn.. i tisdags åkte då mestadels av frisyren av. I början hade jag panik över situationen.. men nu börjar jag väl mer och mer gilla läget så att säga. Kommer kanske en bild vid ett senare tillfälle.. för än så länge har jag inte lyckats ta någon som sett nåt sånär vettig ut.

Helgen har tillbringats i Stockholm där vi har hälsat på vännerna C & O. Det har varit jättetrevligt, men en aning för stressigt för mig får jag väl erkänna. Jag är ju inte precis van vid högt tempo, för få timmars sömn osv.
Igår lagade C en massa falafel och så hade hon och O bjudit in lite annat folk också till middagen. Några som jag kände sen förr och några nya ansikten. Verkligen trevligt sällskap och fantastiskt god falafel! Men jag slocknade strax efter middagen. Var tvungen att gå och lägga mig och sova ett par timmar. Jag hade så himla ont i huvudet och nacken och mådde bara allmänt jättedåligt. Men efter jag hade sovit lite så kändes det bättre sen. Fast det kändes lite jobbigt.. att gå och lägga sig mitt i alltihopa. Jag vill ju gärna förklara för folk som jag inte känner, varför jag blir så trött osv. Men det är svårt. Man vet inte riktigt hur man ska säga. För man vill inte att folk ska tycka synd om en eller så ju. Jag vill ju bara att dom ska förstå att jag går och lägger mig för att jag har värk, och inte för att jag tycker sällskapet är tråkigt eller så... Det är svårt det där.. när det är människor man inte känner.

Shoppingen som jag hade sett så mycket fram emot blev det inte så mycket med för min del. Jag letade som en galning efter ny vårjacka och nya vårskor (plus skor till klänningen jag ska ha på bröllopet vi är bjudna till på midsommar). Men icke! Det verkar inte vara meningen att jag ska få varken ny jacka eller nya skor. När jag väl har hittat nåt jag har gillat så har det som vanligt inte funnits i min storlek. Åh vad jag önskar att jag var en sån där liten, kort, späd tjej. För i deras storlek finns det minsann alltid flera stycken plagg kvar i butikerna. Alltid! Orättvist är vad det är... :-(
Men jag hittade lite annat smått och gott, så lite grejer fick jag i alla fall med mig hem. Bl.a. en ny lila 3-mobil. Plus att jag fick tidiga (eller rättare sagt jättetidiga eftersom jag inte fyller förrän i slutet på maj) födelsedagspresenter av C. :-)

Jag får se ifall jag kanske orkar ta mig till Kristianstad eller Karlskrona nästa helg för att leta vidare efter jacka och skor. Efter denna helgen är jag så slut så det känns ju inte särskilt lockande just nu.. fast det hinner säkert ändra sig i och för sig.

Det har varit jättekul och mysigt att träffa vännerna igen, men ack så sliten jag känner mig. Förr drömde jag om att flytta till Stockholm men det gör jag inte längre. Alla stressade människor som har så bråttom hela tiden gör mig så nervös! Innan har jag aldrig förstått varför alla är så stressade där uppe, men nu efter helgen förstår jag ju lite bättre. Allting tar ju nämligen så mycket längre tid i Stockholm. Jag klarar inte av sånt. Att alltid köa, att alltid vänta. Sånt tycker jag inte om. Jag gillar att åka upp nån gång ibland och hälsa på vänner, men för varje gång jag har varit där så är det ändå skönare att komma hem och kunna skaka av sig den där stressen som liksom tvingar sig på en vare sig man vill eller inte. Det är väl bara till att inse att det aldrig blir någon storstadsmänniska av mig inte. Och det känns nog rätt bra ändå. :-)
(Foto: Cel'Dara. Den fina tavlan på bilden hänger hemma hos C & O. Den har dom köpt när dom bodde i Guatemala. Dom har en massa fina saker som dom har köpt på sina resor, men detta är en av mina favoriter. Och på den andra bilden står C och lagar falafel. :-))

Inga kommentarer: