söndag, mars 02, 2008

Jag vill aldrig se ut som Charlotte Perrelli

Det undgick väl knappast någon igår hur sjukt smal Charlotte Perrelli har blivit. Hon har tydligen bantat 7 kg inför melodifestivalen. Jag fattar ingenting! Varför?!
Hon såg ju bra ut som hon var innan bantningen. Lagom kropp med lagom kurvor, en typisk kvinnokropp. En sån kropp som jag tror många avundades, men samtidigt många kunde identifiera sig med. Men nu ser hon bara sjuk ut. Och plötsligt när dom där "extrakilona" försvann blev istället huvudet gigantiskt! Jag mådde nästan illa när jag såg henne på tv igår. Så tillgjord på nåt sätt. Och ansiktet ser plastikopererat ut oxå för den delen. Fast det är kanske viktnergången som fått det att se ut så. Inte vet jag. Men jag vet i alla fall att jag inte avundas henne längre.

Ganska konstigt egentligen.. För just nu väger jag mer än jag någonsin gjort förut (63 kg, 175 cm lång). Och det är ju något som jag inte trivs med. (jag har en "påse" på magen som hänger över byxlinningen och det är väl egentligen just bara den som jag inte trivs med.) Jag skulle gärna loosa den där "påsen" så att jag ser ut som förut igen. Som förut när det såg ok ut menar jag då. För ca 6 år sen var jag dock otroligt smal. Då vägde jag ca 53 kg och såg ut som ett vandrande skelett. Jag mådde inte så bra rent psykiskt och matlusten fanns inte alls. Men jag förstod inte själv att jag var för smal. Inte förrän jag fick se mig själv på ett foto, och då fick jag panik! Nu har jag ett foto på kylskåpet från den tiden. Då jag sitter med min minsta kusin i knät. Varenda gång jag tittar på fotot så tänker jag att jag aldrig vill se ut så igen. Jag hade ett barns kropp med ett stort kantigt huvud. Inte alls attraktivt. Jag tycker det är märkligt att Charlotte tycker att hon ser bra ut på det viset som hon gör nu. För hon lär ju ändå ha sett massvis med kort på sig själv så som hon ser ut nu...?

(Bild lånad från www.kvp.se )

Inga kommentarer: