onsdag, februari 20, 2008

Söndersmulade formuleringar

"Nu ligger jag söndersmulad som en gammal handlarlista i Guds jeansficka. Redan handlad."
Så skriver finaste Mia Skäringer i sin blogg idag. Hon är fantastisk! Jag önskar att jag var så bra med orden som hon är. En gång i tiden var jag det.. Men nu är jag bara tom på nåt sätt. Tom på orden. Dom där fantastiska formuleringarna kommer inte av sig själv längre, och det är grymt frustrerande! Jag borde nog gå den där skrivarkursen i alla fall... Men jag vågar ju inte.. Fan oxå..
Tur att det redan har vart nyår, nu kan jag alltså skjuta upp detta som ett nyårslöfte till nästa år istället. Japp.. så gör vi. Det låter jättebra. (Eller hur?!)

3 kommentarer:

Chips sa...

Jag tycker du formulerar dig alldeles utmärkt...
Vill du så kan du (ja, jag vet, lite klyschigt... Jag kan ju skriva: Kom igen, våga!)
Vad är det värsta som kan hända?
Kommer någon att dö?
Kommer polisen och tar dig?
Jag ger tummen upp!
Kram

Tonårsmorsa sa...

WOW!! Vad fin din sida blivit! Ja,Mia kan verkligen leka med orden på ett fantastiskt sätt! I likhet med min favvobloggerska Kei! Sånt beundrar jag! Tror minsann jag ska lägga till dig till mina favvobloggar också nu! (Det är på tiden) Kram!

http://tonarsmorsa.se

Cel'Dara sa...

Chips: Hehe..Ja du.. vad kan hända? Jag kan "misslyckas" och sånt är ju alltid jobbigt lixom. :-/

Tonårsmorsa: Tack så hemskt mkt! Och självklart vore det ju jättekul ifall du ville länka till mig. :-)
Har du länkat till Kei? Jag blev så nyfiken nu.. måste kolla in hennes blogg ju! :-)