fredag, februari 22, 2008

Smal som en flinga

Sammi har jobbat till 21:30 ikväll. Vilket som vanligt resulterade i att jag inte lagade middag idag eftersom det är tråkigt när man är själv. När han nyss blev jättehungrig hade jag fortfarande inte ätit mer idag än en fralla på jobbet och en tallrik med flingor efter jobbet. (Och så en skål med popcorn till Let's Dance men det räknas ju inte riktigt..) Hur som helst så hittade han i alla fall en påse med lite överbliven pyttipanna i frysen.

Sammi: Är du inte hungrig? Vill du inte ha lite pyttipanna?

Jag: Nä, det räcker ju ändå inte till båda..

Sammi: Men vad ska du äta då? Du måste ju äta nåt..?

Jag: Jag kan ta lite flingor.

Sammi: Flingor och flingor... Du blir ju snart en flinga!

Jag (mumlar): Jaja... men flingor är ju smala i alla fall!


Inga kommentarer: