lördag, februari 16, 2008

Lugn och ro... at last!

Äntligen har lugnet börjat infinna sig. Skönt!
Fast nu har jag blivit sjuk istället. Inte lika skönt förstås. Snorig och ont i halsen och allmänt ynklig. Sen jag skadade nacken har jag inte klarat av att bli sjuk. När jag väl blir sjuk blir jag så himla eländig. Kroppen har nog så fullt upp med att jobba med värken att det liksom blir för mycket när man får en förkylning eller så ovanpå det. Usch.. hoppas det är en "snabbförkylning". Jag har ju en massa kreativa projekt som jag vill ta itu med. Men just nu finns inte orken, bara viljan.
Nya gardiner ska sys till sovrummet o köket bland annat.

Och så maler den där kliande känslan i mig. Att jag vill skriva en bok. Men jag har inte skrivit berättelser på hur länge som helst, så jag är väl rätt ringrostig på den fronten egentligen. Och jag har dessutom inte riktigt bestämt mig för vad jag vill skriva om. Har funderat på att börja på den där skrivarkursen på ABF, men än så länge har det inte blivit av. Så nu får jag väl vänta till nästa termin. Men det känns ju läskigt. För jag antar att man då ska dela med sig av sina texter till dom andra i gruppen. Och jag som är så rädd för att få dålig kritik när det gäller sånt som jag är osäker på. Jag är lite rädd för att börja skriva oxå. Har en känsla av att det kan bli ganska så melankoliskt nämligen. Och om jag nu skulle publicera boken på Vulkan.. tänk om folk skulle läsa den och tycka att den är jättedålig? Fy vad jobbigt... Så nej... jag avvaktar nog.

Just nu längtar jag efter sommaren mer än nånsin. Det ser så varmt och härligt ut när man tittar ut genom fönstret och solen skiner. Men så är det ändå SVINKALLT!
Jag längtar tills Mustangen får komma ut ur garaget och vi kan åka på utflykter. :-)

Inga kommentarer: