lördag, februari 16, 2008

Idag är jag definitivt mer som 77

Idag är verkligen en sån dag då jag känner mig mer som snart 77 än snart 27. Inte bara för att jag är sjuk o allmänt gnällig och vresig på typiskt tantmanér.

Men jag dammsög lägenheten för en stund sen.. Och då slog det mig vad himla nöjd jag är med det nya Twinner-munstycket till dammsugaren. Det är verkligen så bra som på reklamen! Man kommer åt precis överallt, till och med under skohyllan som är superlåg! Och den glider så lätt som en fjäder över golven. Plötsligt är det en ren fröjd att dammsuga. Eller nja... nu överdrev jag nog en smula. Men ändå.. Jag är helnöjd! :-)
Det konstiga är att jag ALDRIG kan hålla mig lugn ens när jag är sjuk och egentligen borde vila. Nejdå.. då ska det dammsugas, städas badrum, klippas vaxduk och hängas gardiner. Och ändå syns det inte att jag städar. Jag kan ägna en halv dag åt att exempelvis organisera om i köksskåpen... istället för att städa undan alla papper, tidningar och småprylar som ligger spridda över hela köksbordet.
Imorgon är det tänkt att en vän ska komma hit på fika. Så det borde ju se vettigt ut här då. Med andra ord borde jag plocka undan all skit som ligger och skräpar lite överallt. Men det orkar jag lixom inte. När jag tänker på det så är jag genast JÄTTESJUK igen! Haha! När allt kommer omkring så är jag kanske mer som 17 ändå!

1 kommentar:

Linda sa...

hej hej..jo det stämmer att jag köpte den lila. Jag är mycket nöjd med den fast jag köpte ett 1Gminne till den för att kunna ta foton och ha mkt musik på den. Det som nästan är bäst från mina förra mobiler är radion :) Lyssnar på P3 varje morgon nu på bussen till jobbet
KRAM