tisdag, januari 15, 2008

Nystart?

Bloggen har fått ett nytt lite trevligare utseende (åtminstone enligt mig). Förhoppningsvis kommer detta inspirera mig till att börja blogga lite oftare framöver. Vi har ju köpt ny dator nu, så nu kan jag inte längre skylla på att datorn hänger sig när jag bloggar. Vilket var nog så irriterande förut, för den gamla ville absolut inte samarbeta med Blogger. Fortfarande ett litet problem som återstår att lösas. Vi behöver köpa en ny datastol som går att höja och sänka då den vi har nu är alldeles för låg för mig, men sen är jag nöjd! :-)

På jobbets hemsida håller vi på med uppdateringar just nu, vilket kommer resultera i en riktigt snygg och proffsig sajt. Kul! Dock kan jag inte ta åt mig någon ära egentligen då själva designen har gjorts av killen som hjälper oss med drift och underhåll av sajten. Just nu har vi kampanjerbjudande på förstoringar, så förhoppningsvis kommer detta dra lite mer folk till sajten. Har redan börjat förbereda inför årets studentplakat, vilket borde innebära att det inte kommer bli lika stressigt för mig som tidigare år.

Snart nån helg ska Sammi och Peder tapetsera om i sovrummet och det ser jag verkligen fram emot. Den nuvarande ljusblå tapeten är förskräcklig tycker jag, fast folk i allmänhet skulle väl egentligen inte klaga. Men den nya, grön-beigea "vävtapetsliknande" kommer bli finfin, det är jag övertygad om. Har vart och köpt lite nya kuddar till sängen oxå som går i grönt och matchar gardinerna som jag hade i köket förut. Fast funderar iofs på att köpa några andra gröna gardiner nu eftersom jag märkte att dessa var lite sneda.. Kanske får det bli någon slags längder istället då jag är så otroligt trött på alla dessa sneda paneler jag har lyckats släpa hem på sistone. Och ja, jag vet att jag skulle kunna sy egna. Men jag orkar bara inte det just nu. Min symaskin mår nämligen inte så bra. Sist jag hade den framme så försökte jag själv serva den enligt instruktioner från "Teskedsgumman" i Husqvarna-butiken, men det hjälpte inget vidare. den syr fortfarande ojämna stygn och har sig. Lever sitt egna lilla bångstyriga liv. Jag går och inbillar mig att om jag bara låter stackarn vila ett tag till så kanske, kanske den är på bättre humör nästa gång jag tar fram den. Är det inte det så får jag väl lämna in den på ordentlig service, men det kostar ca 700-1000:-, och det känns ju inte som nån jättekul utgift. :-/ Kanske borde jag önska mig ett presentkort på just detta tills jag fyller år.. men det är ju inte förrän i maj.. :-/ Hmm... får se hur jag gör med det.

Inga kommentarer: