söndag, juli 22, 2007

Bra idé eller?

Läste just om det här nya pillret som ska hjälpa människor med traumatiska minnen att glömma sin sorg. Just för stunden känns det som en jävligt bra idé faktiskt. Hur gärna jag än vill glömma så gör sig allt det jobbiga från mitt förflutna ständigt påmint. Senast igår. Hade jag tagit ett sånt där piller då så hade jag väl inte fortfarande mått dåligt idag. Även om jag själv förändras så gör ju inte resten av världens invånare det. Resten av världen beter sig fortfarande som skit om dom känner för det. Dom påminner mig ändå och sårar mig ändå. Jag önskar att jag kunde sluta bry mig. Önskar att jag slapp minnena för gott. För jag har bearbetat i 20 år nu. Jag kommer fan inte längre än såhär.
Jag låter säkert båd bitter och lipig och patetisk nu. "Tyck-synd-om-stackars-lilla-mig" typ. Det är inte alls så jag menar. Jag är bara ledsen och frustrerad. Och jävligt förbannad. Dags att stå rak i ryggen och sluta ta mer skit nu. Ja, fan i mig!

1 kommentar:

Andreas M sa...

Ja, sluta ta skit och kom över på kaffe snart!!
Många kramar