torsdag, mars 29, 2007

Jag är märkligare än jag själv trodde... tror jag?

Ok, nu är jag tillbaka. Tack vare en vän som uppenbarligen tyckte att det var dags för mig att komma igång med bloggandet igen.
Myrkyr utmanade mig i fredags, och eftersom jag lovade att anta den så håller jag nu mitt ord.
Så håll till godo, här följer 6 stycken mer eller mindre märkliga saker med mig:

1. Jag har luktnoja. Detta ter sig så att jag luktar på i princip alla "främmande föremål" jag får i min hand. I synnerhet ifall det är nåt som det är meningen att jag ska äta. Jag vet inte varför jag måste lukta på saker, men tydligen är det nåt som jag har gjort i alla tider utan att vara särskilt medveten om det själv. Min syster som är 9 år yngre än mig minns t.om. sen hon var liten att jag är en "luktare". Och så tycker jag inte om att vara på ställen där det inte luktar behagligt. Så ni kan ju själva tänka er hur det gick när jag följde med mamma för att plocka kycklingar en gång! Jepp, jag kräktes...

2. Jag tvättar händerna jätteofta. Förmodligen är detta en arbetsskada sen jag jobbade inom vården. Har ni ens nån aning om hur mycket bakterier som frodas på händerna? Det är helt sjukt!

3. Jag tycker om att planera, men samtidigt tycker jag inte om att känna mig uppbunden. Helt ologiskt, jag vet. Men så är det.

4. Jag har "slängångest". Jag sparar på allt möjligt onödigt. Jag kan ju inte slänga det, för tänk den ångesten man får när man kommer på att man skulle sparat det istället! Papper som typ reklam, tidningar osv är det som jag har svårast för att slänga. Det ligger papper lite överallt här hemma, och jag blir skitsur ifall Sammi slänger nåt utan att fråga först. Då kan man ju tänka sig att det vore smidigare ifall jag samlade allt sånt i en pärm eller liknande. Men nej, det känns ju meningslöst. För jag HAR ju faktiskt tänkt att jag ska slänga dom där papprena. Bara inte just nu. Sen... nån gång...

5. I fall en person jag känner gör bort sig eller beter sig illa utan att skämmas för det, så skäms jag. fråga mig inte varför, men nån måste ju göra det. Eller?

6. Jag tycker inte om gult. Innan var det så illa att jag inte ens kunde dricka ur en gul mugg. Eller ta i nåt som var gult, men riktigt så illa är det inte nu. Det har t.om. hänt att jag har köpt kläder med nån liten gul detalj på i syfte att försöka träna bort den där konstiga fobin. Så ja, jag är på bättringsvägen.

Och så skulle man ju enligt reglerna utmana 6 andra personer oxå. Fast jag känner inte så många som bloggar. Så det får bli Myrna Minkoff. You go girl! (Du behöver oxå blogga oftare!)

2 kommentarer:

myrkyr sa...

Välkommen tillbaka! Jag hoppas bloggandet håller i sig. I annat fall får jag väl fortsätta med att ge dig tvångsuppslag ;-)

Cel'Dara sa...

Tackar, tackar! Jag hoppas oxå att det håller i sig. För det ÄR ju kul! :-)
Tvångsuppslag låter dock lite läskigt.. fast uppenbarligen effektivt! ;-)