tisdag, maj 09, 2006

Tänk...

…att man inte lägger märke till hur mysig utsikten är förrän man får se en bild på den.
Det slog mig idag när jag lekte lite med kameran. Ofta ser man inte hur vackra saker är förrän man ser dom genom en kameralins. Lite skumt det där…


På jobbet idag hade vi en kille från 9:an som gjorde ”Operation Dagsverke” hos oss. Han var hos oss förra året oxå, och då var man glad att det bara var en dag. Likadant var det denna gången. Han pratade konstant! Han är trevlig och så.. Så det är lixom inte det som är problemet. Det är bara det att man blir lite irriterad när man har nån jämte sig som babblar och kommenterar precis allt man gör, precis hela tiden!
Jag blir distraherad i det jag gör och känner mig stressad. Just därför har vi bestämt att vi inte ska ta emot några fler praktikanter och prao-elever. Det finns inte tid till att sitta och förklara allting man gör eller att försöka lära dom nånting. Oftast har det ju också varit så att dom ändå inte vart särskilt intresserade av att lära sig nånting, och då har det ju känts som totalt slöseri med tid att ha dom flåsandes jämte en hela dagarna.
Jag känner mig lite taskig när jag tänker såhär. Samtidigt undrar jag lite oroligt ifall jag själv var likadan när jag var yngre.. Sådär jobbig och lat och barnslig. Hoppas inte!

Sammi har satt upp den nya stringhyllan idag som vi köpte på 34:an i lördags. Himla snyggt blev det! (Bild finns att se här under dagens datum.) Fast hyllplanen är lite smalare nu än på den förra. Vilket innebär att det inte finns så mycket plats för att utöka glasdjurssamlingen, fast det är kanske lika bra. Det får ju lixom inte gå till överdrift!
I alla tider har jag varit en riktig samlare, och ibland har det haft en tendens att bli lite för mycket. Mest knasiga samlandet måste ha vart när jag gick typ på lekis eller i 1:an. Då samlade jag och mina kompisar på suddsmulor! Riktigt konstigt, jag vet! Vi satt och suddade bara för att få smulor i olika färger och lukter, för att sedan samla dom i små burkar och sen bytte vi färger och lukter med varann. Kanske berodde detta på att vi tyckte för mycket om våra suddgummin för att vilja byta dom med varandra, så då fick det bli några ynka smulor istället. Haha! :-D

Nåväl… nu ska jag bli lite social med sambon innan det är läggdags. Nattinatt!

4 kommentarer:

myrkyr sa...

Suddsmulor var det absolut märkligaste på länge! Har du dem kvar eller har du lyckats göra dig fri nu? Verkar dock inte vara lika skrymmande som en stensamling, som i mitt fall :-S

Cel'Dara sa...

Ja.. det var mkt märkligt det där samlandet. Vet inte alls var det kom i från eller vem som kom på det. Men nu är jag äntligen FRI från det! *skönt*
Istället samlar jag på glasdjur, väskor, bälten etc, etc. Du vet; "summan av lasterna är konstant", som den kloke sa. ;-)

peu à peu sa...

Tack för din snälla kommentar om mina foton på min blogg :-)

Jobbar i fotoaffär minsann... det verkar spännande... Jag använder en Konica Minola Dimage Z3. Knappast världens bästa kamera, men den är prisvärd i alla fall, och jag gillar att ha 12x zoom utan att kameran blir stor och otymplig så man faktiskt kan knata omkring med den utan att det känns som ett jätteprojekt :)

Vad har du själv för kamera?

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.