måndag, maj 15, 2006

När katten är borta...

..dansar råttorna på bordet!
Eller njaej.. kanske inte riktigt så. Men Sammi är ute och sover i vindskydd med skolan så jag är hemma själv. (Jävla galningar! Det ska regna i natt och fattar dom inte att dom kommer att bli sjuka??!! Får jag höra ett endaste ord om nån förkylning sen så kommer det inte vara alls synd om honom kan jag säga.. )

Nåväl.. var var jag nu? Eeeh..
Jo just det. Jag har grejjat o donat här lite idag (läs ikväll):

  • tvättat
  • lagat mat (ok då, värmt på från igår... men ändå!)
  • bakat ananaspaj ( som, ifall någon undrar, blev galet god!)
  • moppat golvet.

Golvmoppningen var ett nödvändigt ont eftersom jag spillde ananas-juice över halva köksgolvet. Jag är inte klok när jag bakar eller lagar mat! Jag spiller, bränner mig (MINST en gång, annars är det nåt som inte står rätt till!), stressar, Blir förbannad o skriker. Som om det gällde livet härjar jag runt! Men visst.. det gäller ju livet på sätt och vis. För äta bör man, annars dör man. Det vet ju minsta barnunge. Fast jag äter ju åtminstone 2 ggr om dagen, så jag ligger nog inte så jätterisigt till.

I morgon fyller farfar 81 år. Då ska han få en burk "Farfars Brännvinssenap" som jag har köpt på 11:e Maj-marknaden. den har han gjort sig väl förtjänt av. Den smakar vansinnigt mycket brännvin så det kommer säkert bli en succé! :-D

8 kommentarer:

myrkyr sa...

Kanske bra att du spiller lite så det blir städat? ;-) Kasta lite utanför köket nästa gång oxå kanske...

Cel'Dara sa...

Usch nej, de får inte bli FÖR rent! Vem vet hur kroppen skulle reagera på det??!! ;-)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»

Anonym sa...

Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
»

Cel'Dara sa...

hmm.. jag undrar vem "anonymous" kan vara.. Skumma inlägg.. Konstig prick..

myrkyr sa...

Misstänker spam. Inte för att infon inte stämmer utan för att den är just på eng och att han/hon i sista menar att du har detaljerade förlaringar. Jäjä. Tryck inte på pilarna gissar jag på.

Cel'Dara sa...

Ooops! Jag min nyfikne jävel har ju självklart vart inne o tryckt på alla tre pilarna. Fast än lever jag o har hälsan (nåja, sådär iaf) så de va kanske inte så farligt ändå...? *kollar sig omkring, lite paranoid*