måndag, maj 29, 2006

Ja, jag vet!

Det var evigheter sen jag skrev här nu, och det är typiskt dåligt för nu när man börjar igen så har man ju värsta prestationsångesten. Vilket är ganska fjantigt egentligen eftersom jag antar att typ ingen läser ändå. Men för att lindra mitt dåliga samvete tänker jag ändå göra en väldigt liten lista med halvtaskiga ursäkter:

  • Har jobbat himla intensivt på sistone. Har gjort typ 130 studentplakat och fler strömmar fortfarande in. Tur att det bara är student en gång om året.. (Fast å andra sidan följs studenten av diverse annat, så egentligen är det väl ganska jämnt flöde på arbetet. Snart blir det massa tackkort, o sen blir det brudfoton o sen skolfoton o innan man vet oret av så är det helt plötsligt jul. Usch… nu blev jag stressad igen!)
  • Har fyllt 25. Vilket har inneburit flera kalas, eftersom familjen inte kan komma överens så har man fått dela upp det. Detta var första gången som jag själv höll i ett kalas och hade det hemma hos mig själv. Och det var JOBBIGT! Jag är så trött på att baka nu så det finns inte ord för det! Och trött på att fika o ha folk hemma som man måste passa upp på. Usch… tur att Sammi inte fyller förrän i september. Förhoppningsvis ska jag ha återhämtat mig till dess.
  • Har gått (och gör fortfarande) med en gnagande oro inför mötet på Försäkringskassan på fredag. Just nu känns det som att dom försöker pressa mig till att börja trappa upp arbetstiden, vilket är otroligt dålig tajming eftersom jag i och med stressen på jobbet har fått mer värk på sistone och fortfarande inte blivit av med min yrsel. Samtidigt verkar dom vilja sänka min ersättning nu, vilket i så fall kommer att tvinga mig att gå upp i arbetstid för att kunna fortsätta ha en någorlunda vettig ekonomi. Jag fattar inte vad det är med dom där asen som sitter där och bestämmer! Det vet dom nog inte själva heller, eftersom man aldrig kan få ett enkelt svar på vilken fråga man än ställer. Verkar inte som att någon vet hur reglerna egentligen är. Jag blir så TRÖTT!

Men annars lever livet bra med mig! ;-)

Mamma ringde i går o berättade att hennes arbetskamrats katt har fått ungar och att den ena ser ut som den grå-svartrandiga i whiskas-reklamen (den där jättegulliga som får snö på huvudet ni vet!). Så jag ringde upp honom och det var ingen som hade tingat den ännu så nu har jag/vi gjort det! Ska åka och titta på den nästa vecka! :-)
Han påstod att det var en hanne men det är jag inte så säker på. Den är bara 5 dagar gammal och det är ju för tidigt att kunna se sånt då, enligt min erfarenhet iaf. Det gör detsamma vilket kön det är, fast jag hoppas nog på en pojke så att han kan få heta Elvis! :-)
Någon som har förslag på flicknamn? Jag funderar på Dolly… fast jag vet inte… Eller Eva efter Eva Eastwood, men det är ju knappt nån som vet vem Eva Eastwood är så då är det ju inte lika kul.. Och dessutom är ju inte Eva så jättefint... (Förlåt ifall det är nån Eva som råkar läsa detta nu! :-/ ) Eller Siv kanske... efter Siv Malmqvist? Hmm.. detta tål att tänkas på. Men som sagt! Kom med förslag! :-)

2 kommentarer:

myrkyr sa...

Äntligen tillbaka! *dansar lyckodans* Började bli orolig för att du tappat suget för bloggandet.

Att jag glömt din födelsedag har jeg eg ingen ursäkt för - du som tom skickat kort till MIG *skäms* Hade ändå nedräkning (nu fyller hon nästa vecka - kom ihåg! Tre dagar kvar... osv) men nån stans omkring två dagar före glömde jag av allt. Nåväl. Uppenbarligen är du ändå trött på firande nu. ;-) Flyttar hem nästa vecka och vi få ta en firning i slutet av sommaren när du har kommit över firartraumat. :-)

Cel'Dara sa...

Nej då, här har inte tappats nåt sug inte!
Fast det verkar som att datorn inte gillar Blogger nåt vidare, för allt som oftast så brukar den låsa sig när jag håller på att pussla ihop ett inlägg (skriver alltid i word före för säkerhetsskull, men sen tar det ju ändå en liten stund att pussla i hop det i Blogger) och då blir man ju minst sagt liiite avigt inställd till hela grejen.

Helt ok att du inte kom ihåg. Det var du absolut inte ensam om, jag lovar!
Ser hur som helst fram emot din nerkomst, så efter rockfestivalen får vi börja planera in lite fototurer! :-)