onsdag, maj 31, 2006

8 dagar kvar...

... till Sweden Rock nu. Och jag är minst sagt oroad! Vädret är skit! Kallt och regnigt, som i resten av Sverige antar jag. Hur ska det hinna bli sommar på 8 dagar??!! Det finns ju inte en möjlighet känns det som. F-n! :-(
Eller finns det nån som känner till nån bra soldans kanske? Tveka inte att höra av er i så fall, för jag är DESPERAT!!!

Ska plocka ner tältet från vinden i eftremiddag och kolla hur det är ställt med det. Eventuellt får det bli en tur till Lidl imorgon för att inhandla ett nytt. Hoppas inte det ska behövas för jag har bestämt mig för att detta är sista året som jag tältar på SRF.
Det är bara till att inse att min kropp inte pallar för sånt här mer. Att sova i ett kallt tält i flera dar utan att kunna ta nåra värktabletter (för det vill man ju inte ta när man har druckit) är inte precis den ultimata miljön för min whiplash-skada. :-(
Så jag hade ju hoppats på fint väder i år för att få ett sista trevligt tältminne... Fast just nu verkar det ju vara ganska kört på den fronten. Men iofs ska jag kanske inte "måla fan på väggen" ännu... Det hinner ju kanske bli bättre väder tills nästa torsdag.
Jag hoppas, hoppas, hoppas!

2 kommentarer:

myrkyr sa...

du får helt enkelt göra som jag och inse och acceptera att du är gammal och grå nu. Skaffa åtminstone tältsäng i tältet alternativt hysta dit en husvagn ELLER åk hem på nätterna. Vet att säkert halva nöjet är campandet men smyg hem när de andra somnat ;-)

Cel'Dara sa...

Jag o Sammi har vart på Jysk och inhandlat en rejält bred och tjock luftmadrass idag. Har pumpat upp den i vardagsrummet och testlegat den lite, och det känns förvånansvärt bra får jag nog säga. Men vi får väl se vad betyget blir sen efter några råkalla nätter! :-/
Du har helt rätt i att halva nöjet är campandet, men jag är ändå inte helt främmande för att ta bussen hem nån kväll ifall det blir FÖR jävligt... Fast Sammi får jag nog inte med mig då, dessvärre.. :-/