onsdag, april 19, 2006

Ok.. Here goes!

Får väl erkänna att jag dragit mig lite för att sätta igång att skriva här nu. Men , men.. Det gäller kanske bara att få in vanan antar jag.
Iofs borde jag väl inte känna nån jättepress just för tillfället eftersom det nog bara är Sandra som vet att jag har börjat blogga så.. :-)

Haft datastrul på jobbet idag. Iofs inget ovanligt. Har man 7 datorer på stället så ska man ju inte inbilla sig att det inte ska va nåt litet strul minst EN gång om dan.
Men idag har nog vart värsta strulet hittills, för min del iaf. Det är nämligen datorn där jag har alla mina personliga bilder sparade. Datorn kraschade fullständigt o sen började arbetet med att försöka rädda och flytta allting till en annan dator. Och detta jobb ska jag verkligen inte ta åt mig äran för! Tack gode Gudinna att vi har Pelle (chefens son) att ta till när sånt här skit händer!
Hoppas bara att mina bilder gick att rädda.. Vissa har jag haft jättemkt jobb med. Och sen är det en hel drös med bilder som jag har slängt över från kameran och inte hunnit bränna ner till cd. (Och jag behöver väl knappast säga att jag vart så duktig att jag raderat mitt minneskort oxå... Så ifall dom är borta nu så är dom ju verkligen gone forever!
Usch... hoppas inte!

Var hos doktorn innan jobbet. Har äntligen fått veta vad den hemska yrseln beror på. Tydligen har jag nåt som kallas "Godartad lägesyrsel" eller Benign paroxysmal positionell vertigo. Själv föredrar jag det senare för då låter det lite mer synd om mig. Hehehe! >;-)
Fast å andra sidan så känner jag mig mkt sjukare när jag hör det... Så det får nog hellre bli det första iaf!
Hur som helst är det tydligen ett vanligt fenomen. (Fast ifall det är vanligt så är det väl iofs inget fenomen... Hmm.. ) Det kan ta 6 veckor innan det försvinner. Orkar man inte stå ut så länge så finns det övningar man kan göra. Jag fick ett blad med sjukt fula teckningar på hur det går till. Det hela går ut på att man ska provocera fram värsta tänkbara yrsel, helst 5 ggr om dan eller mer! Va f-n! Vill dom ta livet av mig eller??!! Men visst, hjälper det så får jag väl göra det. Men jag tänker nog ändå inte börja med det förrän imorg. Så det så!

2 kommentarer:

myrkyr sa...

Välkommen tillbaka till bloggvärlden, vännen! :-) Hojta när du känner dig redo så länkar jag dig gärna från min sida, men jag gör inget förrän du känner dig klar för massorna. *skrattar*

Det där med fotona lät verkligen inget vidare :-( Och inte yrseln heller. Hoppas allt blir bästa möjliga!

Cel'Dara sa...

Hehe.. njaejj... känner mig väl inte riktigt redo ännu. Men jag säger till!