söndag, april 23, 2006

Min ambition...

...när jag började med den här bloggen var att jag skulle skriva varje dag. Men där gick jag nog lite hårt ut från början tror jag. Nu har min farfar iofs blivit dålig så jag har vart rastlös och orolig mest hela tiden dom senaste dagarna.

Han fick en propp i torsdags men envis som han är så vägrade han låta sig bli inlagd så nu går han istället hemma och väntar på att få komma in på röntgen. Han har blivit bättre nu och kan gå och prata som vanligt igen så nu har min oro börjat släppa lite. Men jag känner mig väl inte helt lugn igen förrän han har vart på sjukhuset igen.

Träffade H inne på Fransa efter jobbet i fredags och då berättade jag om det som hänt farfar och att det var jobbigt för mig osv. Sen dess har jag inte hört ett knyst från henne. Inte ens ett sms. Är det en riktig vän det?! Jag är besviken och ledsen. Jag har ställt upp för henne med allt mellan himmel och jord i alla tider. Men ingenting får man tillbax. Detta var bara droppen! Nu får det vara nog. Jag skiter i henne nu. En sån "vän" vill jag inte ha, i så fall är jag hellre utan.
Jag har god lust att ta upp detta med henne men jag vet ju egentligen att det är lönlöst.
Hon kommer bara att komma med diverse fåniga ursäkter o anledningar till varför hon inte hört av sig och sen blir hon förbannad. Nej tack!

I fredags var L här och hälsade på mig o Sammi. Vi åt lasagne och pratade om ditten o datten. Det var trevligt! :-) Sen gick jag och L en liten runda med hennes hund. Jag är så glad att vi börjat lära känna varann. Jag trivs i hennes sällskap! :-)

I går var B hemma i stan så då ärades vi med ett besök av henne. Alltid lika underhållande att höra om hennes senaste bravader o strapatser! :-) Synd bara att hon inte kommer hem oftare för jag saknar henne faktiskt. :-(

Vi passade förresten på att fixa lite här hemma i går oxå. Satte upp lite mer tavlor på väggarna i vardagsrummet och så satte Sammi upp stringhyllan (oxå i vardagsrummet) så nu har jag fått upp alla mina glasdjur på den. Fint blev det! :-) Hade tänkt lägga in en bild här men datorn har lagt av 3 ggr medans jag försökt skriva detta nu (AAAAHHH!!!) så jag vågar inte försöka mig på nåt avancerat just nu.
Eller så får jag istället skaffa mig en sån däringa bilddagbok som S har för den är jag minsann lite avis på...

Idag har vi varit i Tararp på Prylboden. Jag såg några fina glasdjur men det blev ingen affär för dom var ganska dyra. Pratade med pappa innan och han sa att han och Gittan hade köpt några till mig så det ska bli spännande att se. Dom har köpt en snygg 60-tals(?) fåtölj till oss oxå så vi får nog köra dit och hämta grejerna snart för nu börjar jag bli riktigt nyfiken o ivrig. :-)

1 kommentar:

myrkyr sa...

Blir alltid så nyfiken av alla dessa versaler - är samma i alla bloggar och jag är för det mesta likadan själv.

Ledsen att höra om din farfar. Hör av dig om du behöver prata av dig. Du har mina nr. Vi umgås ju inte så mycket nu men det kan vara skönt att prata av sig med någon halvfrämling ibland oxå. :-)

Skönt att ni börjar komma i ordning även om det där inledande pysslet både är roligt men ansträngande.